LNTPA: Kompensacijos už neįrengtas vietas automobiliams turėtų būti naudojamos tikslingai

Aplinkos ministerijai spalio viduryje pakeitus Statybų techninį reglamentą sprendimai dėl vietų automobiliams įrengimo perleisti savivaldybėms. Vilniaus miesto taryba savo ruožtu patvirtino tvarką, pagal kurią vystytojai vienam butui sostinės Senamiestyje ir jo apylinkėse turi įrengti ne mažiau kaip 0,5, pagrindiniame miesto centre – 0,75, likusioje miesto dalyje – 1 stovėjimo vietą kiekvienam butui. Iki tol galiojo bendras reikalavimas – viena vieta automobiliui kiekvienam butui, nepriklausomai nuo jo vietos mieste.

Tuo pačiu miesto savivaldybėje patvirtinta tvarka, pagal kurią už vieną neįrengtą automobilio vietą vystytojai miestui galėtų sumokėti 15.000 litų kompensaciją ir taip susimažinti reikalaujamą parkavimo koeficientą iki 0,25 dydžio.

Anot LNTPA direktoriaus Mindaugo Statulevičiaus, praktika parodė, kad didžiumai gyventojų kelias dešimtis tūkstančių litų kainuojančios vietos automobiliams yra arba nereikalingos, arba per brangios ir dėl to neišperkamos. Tuo pačiu pertekliniai reikalavimai brangina būstą, mažėja jo įperkamumas, nevystoma ekologiškesnė viešojo transporto sistema.

„Dėl brangstančio kuro ir energetinių išteklių gyvenimas miesto centre ar šalia jo, būste, greta kurio – išvystyta inžinerinė ir socialinė infrastruktūra, tampa vis labiau patrauklesnis. Dėl sunkmečio ir besikeičiančio gyvenimo būdo populiariausi – maži butai, kurio gyventojas vis rečiau vairuoja nuosavą automobilį ir nelinkęs mokėti 20-30 tūkst. litų už stovėjimo vietą“, – sako M. Statulevičius. Todėl, anot jo, vystytojai sveikina greitą miesto sprendimą įsigaliojus STR pakeitimams, pakeisti ir reikalavimus mieste, dėl kurių buvo diskutuojama jau antrus metus.

Vilniaus Naujamiestyje viešbučio ir gyvenamųjų namų kompleksą statančios „Selvaag LT“ vadovas Egidijus Damulis pasakoja, kad vystytojams investicijos į stovėjimo aikšteles beveik niekada neatsiperka.

„Miesto centre verčiau nustatyti ne minimalų, o maksimalų koeficientą automobilių stovėjimo vietoms, taip bus vystomas miesto transportas ir būstas taptų prieinamesnis“, – sako E. Damulis.

Anot M. Statulevičiaus, dabar savivaldybės siūloma 15.000 kompensacijos suma per didelė ir, norint, kad šia tvarka efektyviai naudotųsi plėtotojai, kompensacija neturėtų būti didesnė nei 8-10.000 litų už neįrengtą stovėjimo vietą.

Taip pat tikimasi, kad už surinktas tikslines lėšas bendramiestinės stovėjimo aikštelės automobiliams būtų įrengiamos tuose miesto rajonuose, iš kurių renkamas mokestis arba šalia jų. Tai leistų visiems gyventojams stovėjimo vieta naudotis tik esant konkrečiam poreikiui, atpigintų būstą, skatintų naudojimąsi ekologiškesne miesto transporto sistema.

 

[icon_link icon=”download” link=”https://lntpa.lt/wp-content/uploads/2012/11/Zonos_Koeficientai-Schema.pdf”]Miesto suskirstymo zonos[/icon_link]