Ketvirtadienį tradiciniame LNTPA narių vadovų susitikime Klubas4 asociacijos nariams buvo pristatytas Vilnius Connect projektas, pakeisiantis Vilniaus geležinkelio ir autobusų stoties rajoną.
Pagrindinis planuojamas šių pokyčių akcentas – geležinkelio stoties teritorijos virsmas į daugiafunkcį verslo ir mobilumo centrą. Pokyčiai planuojami 20 ha teritorijoje tarp Geležinkelio ir Pelesos gatvių. Šioje teritorijoje įsikurs „Vilnius Connect” pavadinimu, daugiafunkcis verslo ir mobilumo centras, apimantis modernių biurų, prekybos, paslaugų ir pramogų parką, bus išplėstos pėsčiųjų ir žaliosios erdvės, integruotos visos transporto rūšys. Čia planuojama įrengti ir europinė „Rail Baltica“ vėžė.
Vilniaus geležinkelio stoties teritorijos modernizavimo projektui „Vilnius Connect” suteiktas regioninės svarbos projekto statusas. Šių metų rudenį numatomos architektūrinės-urbanistinės dirbtuvės, kurių tikslas – išsirinkti geriausias teritorijos pertvarkos idėjas Vilniaus geležinkelio stoties teritorijos projektui „Vilnius Connect“. Pagal dirbtuvių rezultatus bus suformuotos rekomendacijas vientisam teritorijos vystymui ir pateiktos užduotys tolesniems architektūriniams konkursams ir teritorijos pertvarkai.
Stoties rajono konversija galėtų vykti viešos privačios partnerystės, koncesijos, jungtinės partnerystės ar kitais būdais.
Įvairias transporto rūšis apjungiantis „Vilnius Connect“ centras atitiks Berlyno, Frankfurto, Vienos geležinkelio stočių koncepciją, kai vienoje vietoje galima gauti platų paslaugų spektrą – maitinimą, apsistojimą, biuro nuomą. Vilniaus geležinkelio ir autobusų stotis 2018 m. sulaukė 5 mln. keleivių, 2030 m. šis srautas turėtų išaugti iki 10 mln., iki to laiko planuojama patogiau integruoti mobilumo priemones už stoties ribų, tuo pačiu pasiekiant didesnės sinergijos tarp skirtingų transporto rūšių.