„Už darnią plėtrą“. Ateities projektai

„Už darnią plėtrą“. Ateities projektai

Lietuvos nekilnojamojo turto plėtros asociacijos (LNTPA) kartu su Darnios plėtros akademija rengiamas konkursas už „Už darnią plėtrą“ pristato ateities projektų kategoriją, kurioje šiais metais varžosi net 12 nekilnojamojo turto objektų.

Šiais metais konkursas „Už darnią plėtrą“ sulaukė rekordinio dalyvių skaičiaus – 26 paraiškos: 14 pagrindinio prizo ir minėtieji 12 ateities. Pasak konkurso organizatorių, džiugina besiplečianti dalyvių geografija: objektų lokacijos driekias Klaipėdoje, Kaune, Palangoje, Nidoje, Molėtuose. Taip pat pastebėtina ir objektų paskirčių įvairovė, unikalios konversijos projektai.

„Ateities projektų gausa rodo, kad rinkoje „judesio“ bus, o miestų urbanistinė plėtra ir toliau sieks ambicingų tikslų. Pažymėtina, kad šiemet turime išaugusį skaičių NT projektų, kurie siekia net valstybinės svarbos statusą bei projektai, kurie pritraukė aukščiausio lygio pasaulinius rinkos žaidėjus.

Reziumuojant šių metų konkurse dalyvaujančius projektus, galime drąsiai teigti – labai ir labai įdomu, smalsu ir turime šviesią bei kokybišką ateitį “, – kalba Mindaugas Statulevičius, LNTPA vadovas ir komisijos pirmininkas.

 

Ateities projektai, dalyvaujantys konkurse „Už darnią plėtrą” 2023:

„Vileišio 27“ (UAB „Realco“)
Architektai – „Cloud architektai”

Aukštesnės klasės projektas „Vileišio 27“ ypatingas dėl unikalios vietos mieste. Viename seniausių ir žaliausių sostinės mikrorajonų – Antakalnyje, ant Neries upės kranto – kuriamas projektas leis mėgautis gamtos ramybe bei upės tėkme ir kartu naudotis šalia esančia išvystyta miesto infrastruktūra.

Beveik pusės hektaro ploto sklype suprojektuotame penkių aukštų name bus įrengti 66 vieno-keturių kambarių butai, kurių plotas – 33–90 kv. metrų. Visi butai turės privačias terasas arba balkonus. Projekte numatyta ir 72 vietų požeminė automobilių stovėjimo aikštelė, dviračių saugyklos bei sandėliukai.

Didelis dėmesys skiriamas aplinkai ir erdviam uždaram kiemui. Teritorijoje numatytas gausus natūralistinis apželdinimas, iki minimumo sumažintas kietų dangų plotas, suplanuotos laisvalaikio zonos, vaikų žaidimo aikštelės.

Vystydama projektą bendrovė „Realco“ pasirūpins ir aplinkinės infrastruktūros gerinimu. Įrengs naujo kelio su apšviestu šaligatviu atkarpą, taip pat  šiuolaikišką pėsčiųjų taką.

Aukštesnės klasės projektas „Vileišio 27“ vystomas viename seniausių ir žaliausių sostinės mikrorajonų – Antakalnyje, kur naujo būsto pasiūla itin ribota. Nors vietovė stipriai urbanizuota, šalia puikiai išvystyta miesto infrastruktūra, užtikrinanti patogų susisiekimą su kitais rajonais tiek viešuoju, tiek nuosavu transportu ar dviračiu, paspirtuku, yra įvairias paslaugas teikiančių įmonių, švietimo ir gydymo įstaigų, maitinimo, prekybos vietų, tačiau aplink projekto teritoriją gausu ir natūralios gamtos, pro dalies butų langus atsiveria raminanti Neries panorama.

Projekto kompozicija, architektūra, inžinerija, estetika – apgalvoti ir pasverti, kad projektas integruotųsi į natūralią aplinką. Jis kuriamas vadovaujantis harmonijos principu. Didelis dėmesys skiriamas tiek kokybiškos gyvensenos ir išmaniems sprendiniams (pavyzdžiui, išmani įėjimo kontrolė su vaizdo stebėjimo funkcija), tiek ilgalaikėms bei patvarioms į natūralią aplinką įsiliejančioms medžiagoms (naudojama žemės spalvų gama, namo fasado apdailai pasirinktas klinkeris, numatytas išskirtinis laiptinių interjeras ir kt.). Pasirinkti pastato fasadų sprendiniai leidžia sukurti papildomą šešėlių žaismą, suteikiantį pastato architektūrinei išraiškai ekspresyvumo.

Neatsiejama projekto dalis – gausus natūralistinis apželdinimas, siekiant sukurti aplinką vietos biologinei įvairovei. Parinkti tokie projekto sprendiniai, kurie leidžia maksimaliai atverti vaizdą į čia pat tekančią Neries upę, erdvioje uždaro kiemo teritorijoje iki minimumo sumažintas kietų dangų plotas, suplanuotos laisvalaikio zonos, vaikų žaidimo aikštelės.

Projektas – jaukus ir nedidelis: beveik pusės hektaro teritorijoje kylančiame šiuolaikinės architektūros 5 aukštų pastate suprojektuoti vos 66 vieno-keturių kambarių butai, kurie turės privačias terasas arba lodžijas. Automobilių parkavimui numatyta požeminė aikštelė, kurioje bus įrengtos 72 vietos. Numatytos vietos elektromobiliams, taip pat dviračių saugyklos ir sandėliukai.

Projekto vystytojas taip pat pasirūpins aplinkinio gerbūvio pagerinimu. Bus nutiestas naujas kelias su šaligatviu ir jo apšvietimu nuo Antakalnio g. iki projekto, taip pat įrengta šiuolaikiško pėsčiųjų tako atkarpa (šiuo metu vyksta projektinių pasiūlymų viešinimas).

Mikrorajone naujo būsto pasiūla labai ribota, tad projektas prisidės prie Antakalnio veido keitimo, kas turėtų būti patrauklu tiek senajai, tiek būsimajai antakalniečių bendruomenei.

Projektą planuojama baigti 2024 m. II ketvirtį.

 

Vilniaus oro uosto naujasis išvykimo terminalas  (Lietuvos oro uostai)
Architektai – „Vilniaus architektūros studija”

Vilniaus oro uoste statomas naujas keleivių išvykimo terminalo modulis šiaurinėje oro uosto dalyje. Naujasis pastatas bus A++ energinės klasės, o tvari statyba lemia geresnius eksploatacinius parametrus, didesnę ilgalaikę grąžą, atsakingą požiūrį į aplinką ir žmogaus sveikatą. Naujasis terminalo pastatas turės „BREEAM Good” lygio sertifikatą.

Dabar montuojamas fasadas užtikrins optimalų saulės šviesos pralaidumą, kuris patalpas leis maksimaliai apšviesti natūralia šviesa, taip pat pastatą sušildyti natūralia energija. Svarbi ir tinkama sienų izoliacija bei varža, kad pastatas greitai neatvėstų arba pernelyg neprikaistų. Tokie racionalūs sprendimai ir unikali pastato inžinerija leis mums sumažinti eksploatacines išlaidas, taip pat – bendrą poveikį aplinkai.

Naujasis terminalas naudos penkis kartus mažiau šildymo energijos negu dabartiniai tipiniai pastatai. Taip pat projekte yra papildomų sprendimų, paremtų atsinaujinančia energetika, pavyzdžiui, iš anksto numatytos vietos saulės baterijoms.

Siekiant atitikti aukščiausius žaliojo pastato reikalavimus šiame projekte taikomi įvairūs tvariosios architektūros sprendimui. Pavyzdžiui, ruošdamiesi saulės elektrinės diegimui terminalo stogui parinkome baltą spalvą. Tai leis padidinti pagaminamą energijos kiekį, kadangi bus montuojami dvigubo veikimo saulės elementai, taip pat pastato viduje leis turėti optimalesnę temperatūrą ir mažins elektros poreikius šildymui-šaldymui.

Planuojama, kad uždara naujojo terminalo pastato konstrukcija su stogu ir išorinėmis sienomis bus baigta iki šių metų pabaigos. Nuo tada prasidės vidaus apdailos darbai, kurie bus vykdomi tuo pat metu tęsiant fasado montavimą. Paskutinieji fasado betono apdailos, aliuminio kompozicinių detalių ir kitų elementų įrengimo darbai bus baigti 2024 m. vasarą.

Pastačius naująjį 14,4 tūkst. kv. metrų terminalą, bendras Vilniaus oro uosto keleivių terminalų plotas išaugs trečdaliu, o keleivių pralaidumas – dvigubai (nuo 1 200 iki 2400 keleivių per valandą). Dviejų aukštų pastato pirmajame aukšte veiks keleivių registracijos erdvė su savitarnos zona, kurioje bus galima savarankiškai ne tik registruotis skrydžiui, bet ir priduoti bagažą. Taip pat bus įrengtos bendros viešos erdvės, kavinės ir kitos komercinės zonos bei oro bendrovių biurai.

Planuojama, jog naujasis terminalas pradės veikti 2025 m. I ketvirtį.

 

„Riverland. I ir II etapai“ (UAB „Rinvest“)
Architektai – Aleksandra Ivanova

Projektas „Riverland“ kuriasi Lazdynėliuose, žaliojoje Neries pakrantėje. Harmonijoje su gamta vystomas projektas siūlo tikrai žalią, gaivią ir gyvybingą gyvenamąją aplinką, o ne gamtos iliuziją, patrauklią visų amžiaus grupių žmonėms. Projektas rinkoje nesistengia konkuruoti pažangiausiomis technologijomis, jo vertė slypi kitur – lokacijoje, projekto nuoseklioje integracijoje į jos visumą ir jos perspektyvoje.

„Riverland“ siekia dėmesingai prisitaikyti prie esamos ir būsimos bendruomenės gyvenimo būdo ir galimai gyvenimo įpročių koregavimą. Projekto visuose vystymo etapuose nuosekliai išlaikomas dėmesys pagrindiniams lokacijos privalumas ir vertėms. Visos erdvės projektuotos nenutolstant nuo centrinės idėjos – išlaikyti kuo artimesnį gyventojų santykį su aplinka. Jaukioje teritorijoje galima atrasti ramius skaitymo kampelius, tris vaikų žaidimų aikšteles, tris sporto aikšteles, mini golfo lauką, lauko šachmatų lentą ir net mini upelius, tekančius kiemais. Toks didelis dėmesys lauko erdvėms ir jų įvairovei yra skirtas siekianti skatinti įvairaus amžiaus grupių ir interesų asmenų aktyvų judėjimą, laiko praleidimo gryname ore ilginimą, bei kokybiško poilsio ir laisvalaikio leidimą ne uždarose patalpose.

Kiekviena čia praleista akimirka gyventojams užtikrins kokybišką atsipalaidavimą. Tai ypač aktualu popandeminiais laikais, kai namai nebėra tik nakvynės ir savaitgalių leidimo vieta. Visi butai turi kiemus, terasas arba balkonus, kuriuose bus galima mėgautis ryto kava, darbuotis nuotoliu dienos metu ar tiesiog mėgautis vakarine saule vakarieniaujant su šeima.

Gamtos mylėtojai ramybę atras ir „Riverland“ apylinkėse. Projektą juosia Bukčių miškas, kviesdamas ramiam pasivaikščiojimui su draugais, šeimos nariais ar augintiniu ir puikiai matomas iš daugelio butų bei puošdamas juos. Vos už 300 metrų nuo namų nutolusi Neris kvies gyventojus mėgautis žūkle ar iškylomis pakrantėje.

Natūralios gamtos išsaugojimas ir darnus jos integravimas – ne tik pažadas naujakuriams. Dalis vietovėje augusių esamų pušų buvo išsaugotos, suteikiant projektui kurorto jausmą. „Riverland“ gausu ir kitos žalumos, čia jau pasodinta 14 skirtingų rūšių daugiau nei 2000 medžių ir krūmų. Kai kurios čia augusios senbuvės pušys buvo saugiai perkeltos į joms palankesnę aplinką. Miškų kirtimas bendrajame miesto plane nėra numatomas, o nauji NT objektai bus vystomi nebent konversijos principu, tad vietovės kraštovaizdis ir gyvenimo sąlygos nesikeis.

Nors projektas „Riverland“ yra įsikūręs gamtos apsuptyje, didelė dalis prekybos, paslaugų, ugdymo įstaigų yra pasiekiamos pėsčiomis arba dviračiu.

Palaikydami tvarų judėjimą, „Riverland“ projekto teritorijoje suplanuota pakankamai vietų dviračiams laikyti. Projekte įrengta 318 automobilių parkavimo vietų, iš kurių 50 vietų su galimybe įkrauti elektromobilius.

Iki artimiausios viešojo transporto stotelės ar parduotuvės – 300 m, artimiausias darželis įsikūręs už 500 m, o mokykla – už 2 km. Su kitomis miesto dalimis patogiai galima susisiekti keliaujant Vilniaus vakariniu aplinkkeliu.

Projekto „Riverland“ III etapas šiuo metu yra projektavimo stadijoje. Numatomi sprendiniai III etape yra nuoseklus I ir II etapų tęsinys, t.y dėmesys supančiai aplinkai, harmoningas santykis su ja.

Projekto įgyvendinimas planuojamas 2023 m. IV ketvirtį.

„Bukčiai“ (UAB „Rewo“)
Architektai: Jovilė Porvaneckaitė – Dagelienė, „Cloud architektai”

3,1 ha teritorijoje planuojamas BUKČIŲ projektas apsuptas gamtos – įsiterpęs tarp Bukčių parko ir Neries upės. Tad architektūros ir urbanistiniuose planavimuose integravimasis į gamtinę aplinką buvo prioritetas.

Suplanuota – penkios skirtingos architektūrinės išraiškos projekto zonos. Pastatų tūriai grakščiai įsilieja į miško šlaitą ir nuosekliai žemėja artėjant prie upės. Siekiant pilnos integracijos į gamtinę apsuptį, pastatų stogai projektuojami šlaitiniai, keičiantys kryptį bei smulkaus suskaidymo, kad atkartotų miško medžių viršūnių virpesį. Didelis dėmesys skiriamas naujoms poilsio erdvėms, takams tiek teritorijoje, tiek už jos ribų.

Kiekviena iš penkių projekto zonų turės savo vidinį kiemą, taip pat suplanuotos bendros projekto funkcinės erdvės – aikštės, kurios sujungs Bukčių miško parką, kvartalą ir upę. Šios erdvės bus prieinamos ne tik kvartalo gyventojams, bet rajono senbuviams, svečiams. Pavyzdžiui, naujas pasivaikščiojimo takas esamus Bukčių miško parko takus sujungs su Neries krantine. Ji, pagal bendruomenės poreikius ir Vilniaus savivaldybės sąlygas, taip pat bus sutvarkyta. Su projektu atsiras ir 600 m ilgio gatvės jungtis tarp Lazdynėlių ir Bukčių gatvių, kuri ženkliai pagerins viso rajono susisiekimą viešuoju ar asmeniniu transportu.

Planuojama pastatyti apie 500 butų ir 2.000 kv. m komercinių patalpų. Komercinėse patalpose įsikurs ikimokyklinė ugdymo įstaiga, maisto prekių parduotuvė, kitos kvartalui reikalingos paslaugos.

Automobilių parkavimas neužimant kiemų vietos numatytas požeminėse parkavimo aikštelėse.

Projektuojamų pastatų energinė klasė A++.  Numatomi žemesnės temperatūros šilumos tinklai, kas užtikrina efektyvesnį perdavimo tinklą. Kiti inovatyvūs sprendimai nagrinėjami detaliau techninio projekto rengimo.

Projekto įgyvendinimo pabaiga suplanuota 2029 m. I ketvirtį.


HAIVO
(UAB „Baltic asset management”)
Architektai – „Archicom”

HAIVO – 96 būstai, du 7-aukščiai, ant kurių slenksčio – visas miestas, pasiruošęs įspūdžiams. Projektas pritaikytas Naujamiesčio gyventojo ritmui, kuriame namai – tik pertraukos tarp įspūdžių mieste ir kuriame nėra laiko užsisėdėti. Projektas vystomas augančiame ir moderniame Vilniaus Naujamiesčio rajone, kuriame pastaruoju metu labai ribota naujų butų pasiūla, tad nauji projektai šioje centrinėje Vilniaus miesto dalyje susilaukia daug dėmesio.

Projektas turės požemines ir antžemines automobilių stovėjimo aikšteles. Vidinį uždarą kiemą, išvystytą infrastruktūrą. Kiemo viduje lauks didelė apželdinta pastato siena, kuri suteiks žalumos ir gamtos jausmą gyventojams. Kokybiškos medžiagos, išskirtinis fasadas, bei kiti architektūriniai sprendiniai, kurie leis išnaudoti kiekvieną erdvę ir sukurti jose namus. Tokius namus, kurie prisitaikys prie gyventojo kasdienybės ir leis nevaržomai ilsėtis bei mėgautis gyvenimu mieste.

Būsimi „Haivo“ naujakuriai šiame A+ energinės klasės projekte turės visus iki smulkmenų apgalvotus ir reikalingiausius techninius bei komforto sprendimus: grindinį šildymą ir rekuperacinę sistemą, būstuose suprojektuotus balkonus arba terasas, atversiančius vaizdą į miesto panoramą.

Šie du pastatai apibendrins bendrą Smolensko gatvės pradžios harmoniją – nauji pastatai suteiks Naujamiesčio įvaizdžiui dar daugiau modernumo, šviežumo ir gaivos. Bus įrengtas kiemas su želdiniais, vaikų žaidimų aikštelėmis, automobilių stovėjimo aikštelėmis, kurių pagalba nebus padidėjusi gatvės apkrova automobiliais. Projekto lokacija itin dėkinga jaunosios kartos gyventojams, kurie vis labiau linkę naudotis viešuoju transportu, dviračiais, paspirtukais ir kitomis ekologiškesnėmis transporto priemonėmis.

Visai netoliese galima bus pasiekti viešojo transporto stotelę, dviračių takus ir patį miesto centrą bei senamiestį.

Statybų pabaiga suplanuota 2025 m. I ketvirtį.

 

„Šv. Stepono Baltas lapas“ ir bendro gyvenimo namai „SOLO SOCIETY City House Vilnius“ (EIKA)
Architektai – „Senojo miesto architektai”

„Šv. Stepono Balto lapo“. 132 erdvės gyventi ir dirbti aktyviems miesto individualistams, kurių visas gyvenimas – Vilniaus centre. Įsivaizduokite gyvenimą ties pačia Senamiesčio ir Naujamiesčio riba. Istorinėje aplinkoje, tačiau neatsisakant tobulo modernių technologijų teikiamo komforto namuose.

„SOLO SOCIETY City House Vilnius“. Gyvenimas bendro gyvenimo (angl. coliving) tipo apartamentuose yra puikus sprendimas žmonėms ieškantiems vietos apsigyventi atvykus į naują miestą studijuoti arba dirbti.

Jauni, aktyvūs, kūrybingi, bendraujantys, įvairių tautybių – tokie yra bendro gyvenimo namų gyventojai. Gyvenimas „coliving“ suteikia ne tik papildomo laiko ar laisvės, bet leidžia jaustis bendruomenės dalimi. O tai ypač svarbu žmonėms atvykusiems iš kito miesto ar kitos šalies. „Colivingas“ – tai ne tik vieta gyventi, tai vieta bendrauti, pažinti naują miestą ir žmones, įvairias kultūras bei dar daugiau.

Vadovaujantis Vilniaus m. istorinės dalies, vadinamos Naujamiesčiu užstatymo principais, buvo projektuotas uždarų/pusiau uždarų kiemų perimetrinis užstatymas, naujai formuojant Naujamiesčiui būdingo užstatymo aukštingumo ir kompozicijos išklotines bei integruojant užstatymą į jau suformuotus bei formuojant naujus funkcinius ir vizualinius ryšius, siekiant harmoningai integruoti naujus tūrius ir funkcijas į esamą kontekstą, jį papildant ir praturtinant. Didelis dėmesys skirtas esamų želdynų išsaugojimui bei naujiems želdynams, tiek gatvių ribose, tiek kiemuose.

Projektuojamu 3 korpusų pastatu baigiamas formuoti Naujamiesčio kvartalas tarp Panerių, Šv. Stepono, Punkso ir Mindaugo gatvių. Viešbučio pastatą sudaro trys 4-5 aukštų korpusai su sutapdintais ir šlaitiniais stogais. Daugiabučių korpusų kiemuose įrengtos vaikų žaidimų aikštelė, sporto aikštelė, vidinis kiemo želdynas ir privačios terasos. Siekiant išlaikyti vizualinius ir funkcinius ryšius tarp Panerių ir Punsko gatvių, viešbutis ir daugiabučiai korpusai atskirti bendro naudojimo erdve-praėjimu su įrengtais suoliukais ir želdynais.

Prie pastato įrengti stovai dviračiams. Objekte įrengta požeminė automobilių saugykla su patalpomis dviračių saugojimui ir elektromobilių krovimo vietomis. Objektas yra išsidėstęs strategiškai patogioje miesto dalyje, todėl be automobilio lengvai pasiekiamas senamiestis ir svarbūs transporto infrastruktūros objektai esantys kaimynystėje – centrinė autobusų stotis, centrinė geležinkelio stotis.

Objekto privalumai: architektūrūos kompleksiškumas, kontekstualumas, masteliškumas, funkcionalumas, logiška pastatų tūrinė ir erdvinė kompozicija, racionalus patalpų išplanavimas ir dydis, funkcionalūs žmonių judėjimo ir transporto srautų paskirstymo sprendimai. Aiškiai suformuoti gatvių užstatymo perimetrai, derantys prie esamų gatvių užstatymo tipologijos. Logiškos pėsčiųjų jungtys su aplinkinėmis gatvėmis.

Taikyti harmonijos su aplinkiniu užstatymu principai.

Reaguojant į susidariusį istorinį vystomos teritorijos kontekstą ir koloritą, pastatą stengėmės darniai įpinti į šios besikeičiančios miesto dalies urbanistinį audinį. Siekėme maksimaliai humanizuoti aplinką, tam parinkdami atitinkamą pastatų mastelį, tūrinę ir erdvinę komplekso kompoziciją – parinkdami fasadams santūrią, bet solidžią plytelių ir tinko apdailą, neutralius švelnių žemės spalvų derinius, jaukų langų sudalinimą, patogių proporcijų ir funkcionalius balkonus, terasas. Viena esminių projekto ašių, kurti bendruomenišką ir aplinkai draugišką architektūrą, tuo pačiu užtikrinant aukštą privatumo lygį būsimiems naujakuriams ir miesto svečiams. Neimituojant senosios architektūros, išlaikant Naujamiesčiui būdingą užstatymo tipą ir mastelį, šiuolaikinėmis priemonėmis kuriame principingai naujos architektūros kompleksą, kurio tūriai savo masteliu ir išraiškos priemonėmis harmoningai įsilieja į miesto kontekstą.

Statybos buvo baigtos 2023 m. III ketvirtį.

 

„Esco Lifesciences“ medicininės įrangos gamykla (BE LIVE (UAB „Baltic Engineers“)
Architektai – „stART studio”

Kauno LEZ statoma Singapūro gyvybės mokslų kompanijos „Esco Lifesciences“ medicininės įrangos A++ energinės klasės 7710 kv. m ploto gamykla su biuro ir sandėliavimo patalpomis. Joje taip pat bus įrengtos sporto, ekspozicijų ir darbuotojų sveikatingumo erdvės. Pilną statybų konsultavimo paslaugų spektrą – nuo idėjų, statybų valdymo iki raktų įteikimo – teikia „Be Live“.

Projektas kurtas ir įgyvendinamas pagal EPCM (Engineering, Procurement and Construction Management) modelį. Tai leidžia išlaikyti koncepcinį vientisumą, suvienyti projektavimo ir statybos technologijas. Jos apima ir prieš fizines statybas virtualiai pastatytą skaitmeninį dvynį, padėjusį optimizuoti projektą ir leidžianti efektyviau valdyti statybas.

Pastatui siekiama aukščiausio BREEAM tvarumo standarto įvertinimo. Taikomos tokios naujovės, kaip viso gyvenimo ciklo analizė bei dinaminis energetinis modeliavimas. Konsultuojamasi su ekologais dėl įvairiapusiškų tvarumo priemonių, pavyzdžiui numatomos paukščių lizdavietes bei lesyklos, tręštančios medienos ir akmenų krūveles smulkiems žinduoliams ar varliagyviams.

Sklypo teritorijoje judėjimo prioritetas suteikiamas pėstiesiems, formuojamos iškilios perėjos, maksimaliai sumažintas pėsčiųjų, dviračių bei automobilių srautų susikirtimų kiekis, suprojektuota saulės elektrinė bei elektromobilių įkrovos stotelės.

Pastato pirmas aukštas skirtas pagrindinei pastato funkcijai – gamybai, bei pagrindinėms darbuotojų bei lankytojų buitinėms reikmėms.

Pagrindinis įėjimas numatomas pietinėje pastato pusėje, rytiniame krašte. Ties įėjimu projektuojamas erdvus vestibiulis, kuriame bus valgykla darbuotojams, poilsio zonos, liftas, laiptai į antrą aukštą. Iš vestibiulio patenkama į gamybos/ sandėliavimo zonas, darbuotojų buitines patalpas (drabužinės, dušai tualetai). Taip pat pirmajame aukšte numatoma sporto salė.

Gamybos/sandėliavimo zona suskirstyta pagal funkcijas. Vakarinėje pastato dalyje numatomas žaliavų sandėlis, į kurią bus atgabenamos gamybai reikalingos medžiagos ir komponentai. Centrinėje apstato dalyje numatomos gamybos salės, kuriose iš komponentų bus surenkama bei testuojama produkcija. Rytinėje pastato dalyje numatomas užbaigtos produkcijos sandėlis iš kurio gaminiai iškeliaus pas galutinį vartotoją. Ties gamybos zona, pietinėje pusėje numatomos įvairios pagalbinės, su gamyba susijusios patalpos.

Įvadinės inžinerinių tinklų patalpos numatomos pirmajame aukšte su patekimu iš lauko pietiniame ir rytiniame fasaduose. Antrame aukšte planuojami darbo kabinetai bei kelios techninės patalpos. Centrinėje aukšto dalyje numatoma bendra poilsio, bendradarbiavimo erdvė. Taip pat šiame aukšte projektuojami darbuotojų tualetai, serverinė, archyvo patalpa.

Projektuojant naują A++ energetinio efektyvumo klasės gamyklą buvo atliekamas ir dinaminis energinis modeliavimas. Aukštesnė nei norminė pastato atitvarų (sienų, langų, stoglangių, grindų ant grunto) šiluminė varža užtikrina, kad pastatas būtų apsaugotas nuo perkaitimo vasarą ir nuo šalčio žiemą.

Visose patalpose, kuriose nuolat dirbs ar ilsėsis darbuotojai numatomi langai, stoglangiai natūraliam apšvietimui, įskaitant ir gamybines, sandėliavimo patalpas. Langų dydis ir išdėstymas parinkti taip, kad būtų pakankamai dienos šviesos darbuotojams, tačiau nekeltų perkaitimo.

Fiksuotos fasado lamelės, konsolinis antrasis aukštas mažina saulės šilumos patekimą nepraleisdami tiesioginių saulės spindulių pietinėje pastato pusėje vasarą. Medžiai ir kiti numatyti augalai taip pat mažina saulės spindulių poveikį šiltuoju metų laiku. Gamykloje suprojektuota išmani dirbtinio apšvietimo sistema, leidžianti patalpų zonas esančias arčiau langų valdyti atskirai, taip sumažinant dirbtinio apšvietimo poreikį bei elektros energijos sąnaudas.

Projekte numatyta galimybė įrengti saulės jėgainę ant stogo. Stogui pasirinkta šviesi danga siekiant sumažinti perkaitimą, kartu padidinant ir saulės modulių efektyvumą.

Palyginus kelis energinio efektyvumo scenarijus, pasirinktas pastato šilumos šaltinis – miesto šilumos tinklai, kuriuose pagrindinė kuro rūšis yra biokuras. Grindinis šildymas biuro patalpose užtikrina maksimalų komfortą, mažas temperatūros gradientas per visą patalpos aukštį, estetiška, nes nėra radiatorių. Mechaninis vėdinimas su didelio efektyvumo šilumos atgavimu – užtikrina puikią patalpų oro kokybę ir 80% vėdinimo ore esančios šilumos yra sugrąžinama. Pastate numatyta vandeninė vėsinimo sistema, kurioje vanduo aušinamas šalčio mašina su aplinkai mažai kenksmingu freonu.

Energinis modeliavimas rodo, jog pasirinktos pastato techninės charakteristikos ir sistemos leis iki 38% sumažinti pirminės energijos suvartojimą šildymui, vėdinimui, vėsinimui ir vidaus apšvietimui, o kartu ir eksploatacines CO2 emisijas, palyginti su tokio pat dydžio norminiu gamybos pastatu.

Projekte dėmesys skirtas ne tik energijos, bet ir vandens taupymui. Gamykloje numatyta efektyvi sanitarinė įranga, kuri skaičiuojama padėtų sutaupyti 50% vandens palyginti su baziniu lygiu. Vandens tiekimo sistemose numatyti įrengti elektromagnetiniai vožtuvai, sujungti su šviesos jungikliais, siekiant išvengti nuotėkio ir vandens nuostolių, taip pat bus stebimas galimas vandens nuotėkis visoje vandentiekio sistemoje. Sklypo apželdinimui parinkti sausroms atsparesni augalai, kad jų laistymas būtų reikalingas tik užsitęsus sausringam laikotarpiui.

Statybų pabaiga planuojama 2024 m. I ketvirtį.

 

Vila „Lūšis“ (UAB Lumont įmonių grupė)
Architektai – Donatas Rakauskas

Nedidelio tūrio, itin privatus ir vos 5 išskirtinių apartamentų pastatas pačioje Palangos senamiesčio širdyje apjungia naujausias technologijas ir ilgaamžiškas, laiko patikrintas medžiagas, kurios leidžia pastatui harmoningai įsilieti į jį supančią senosios Palangos natūralios gamtos, pušyno aplinką. Pastato išorėje naudojamos rankų darbo “Petersen” plytos, derinamos su žalvario fasado elementais, o viduje panaudotos pažangios technologijos gyventojų judumui pastate – biometrinės laiptinių ir apartamentų durų spynos, liftai bei automobilio keltuvas patekimui į erdvų, uždarą ir saugų požeminį garažą.

Kiekvieni apartamentai turės itin erdvius balkonus arba terasas, naudos ekologišką geoterminį šildymą ir patalpų vėsinimą.

Suprojektuotas vienatūris dviejų aukštų su mansarda pastatas, kuris savo forma bei medžiagiškumu kuria kontrastingą vaizdą su supančia aplinka. Kadangi sklypo lokacijos išskirtinumas ir vertė kyla iš šalia esančio ilgaamžio pušyno, į kurį pastatas „žiūri“, fasado medžiagiškumui buvo parinktos natūralios, ilgaamžės medžiagos bei didelę dalį fasado užimančios stiklinės panoraminės vitrinos, kuriose atsispindės priekyje vitrinų esančio pušyno vaizdas.

Siekiant išsaugoti kuo daugiau žalumos, projekte buvo visiškai atsisakyta antžeminių automobilių stovėjimo vietų ir suprojektuota požeminė automobilių aikštelė. Kiekvieni apartamentai turi itin erdvius balkonus arba terasas, naudoja ekologišką geoterminį šildymą bei pažangią geotermine sistemą patalpų šildymui ir lubiniam vėsinimui.

Elektromobiliams projekte įrengta  viena bendra elektros įkrovimo stotelė, o kiekvieno automobilio stovėjimo vietoje požeminiame parkinge savininkai turi galimybę įsirengti individualią krovimo stotele. Dviračių laikymo poreikiui patenkinti požeminėje automobilių aikštelėje suformuoti sandėliukai.

Projektas įsikūręs pačioje Palangos širdyje, istorinėje bei gražiausioje Birutės parko zonoje ir vos kelios minutės pėstute iki nuostabaus Baltijos jūros paplūdimio.

Statybų pabaiga planuojama 2023 m. IV ketvirtį.

 

Business stadium central (UAB „Hanner“)
Architektai – „Zaha Hadid Architects”

Nekilnojamojo turto vystymo bendrovė „Hanner“ š. m. gegužės 29 d. pradėjo išskirtinio verslo centro „Business Stadium Central“ sostinės Rinktinės g. statybas. Dviejų tūrių pastato Vilniaus centrinėje dalyje architektūrą kuria pasaulyje žinomas architektų biuras „Zaha Hadid Architects“, o investicijos į projektą sieks 60 mln. Eur.

„Business Stadium Central“ sudarys du aštuonių ir devynių aukštų pastatai, penktajame aukšte sujungti tiltu. Viršutiniuose aukštuose, iš kurių atsivers vaizdai į Gedimino pilį ir senamiestį, bus įrengtas sporto klubas ir du baseinai. Statinio aukštis sieks 35 metrus, o bendras plotas – beveik 24 tūkst. kv. m.

Pastatas ir aplink jį esančios zonos taip pat bus apželdintos augalais, iš viso želdynams bus skirta ne mažiau kaip 4 320 kv. m.

Projekte didelis dėmesys skiriamas tvariųjų pastatų sistemoms, kurios padės sumažinti energijos suvartojimą statinio eksploatacijos metu. Verslo centre bus naudojamas natūralus hibridinis vėdinimas ir aukšto efektyvumo šilumos mainų ir rekuperacijos sistemos, o saulės šiluma įveiklinama įrengiant fasado žaliuzes.

„Business Stadium“ daugiafunkcinis kvartalas plėtojamas Vilniaus centrinėje dalyje – vos 700 metrų nuo Katedros aikštės. Aplink esančiose teritorijose (iki 500 m. atstumu) sėkmingai kuriasi miestiečiai, vystomi verslo centrai, įsikūrę prekybos ir paslaugų teikimo taškai, švietimo įstaigos, greta viešojo transporto stotelės, patogus susisiekimas su įvairiais miesto objektais. O pačiame „Business Stadium“ kvartale ir jo prieigose – viešbutis „Courtyard by Marriott“, maisto parduotuvės, kavinės ir restoranai, darželis, finansinių paslaugų institucijos, sporto ir sveikatingumo kompleksas, teikiamos grožio ir sveikatos paslaugos.

Statomą centrinį kvartalo projektą „Business Stadium Central“ sudaro du 8 ir 9 aukštų korpusai naudok arba pastatai , kuriuos jungia viešo naudojimo terasa trečiame aukšte bei tiltas penktame aukšte. Pastato fasadų išlenkimas ir konsoliniai balkonai suteikia kryptį į miesto širdyje esantį istorinį Gedimino pilies bokštą.

Naujai interpretuojant dinamišką esamos rajono civilinės architektūros geometriją, išoriniai žaliuziniai fasadai buvo sukurti atlikus išsamią insoliacijos/natūralios dienos šviesos užtikrinimo analizę, kad vasarą pastatas būtų šešėliuojamas, o vaizdas į miestą būtų optimalus.

Vilnius yra išsidėstęs drėgno žemyninio klimato zonoje, o atlikta insoliacijos  analizė lėmė fasado žaliuzių ir balkonų kompoziciją, kad būtų sumažintas tiesioginis saulės poveikis vasarą, o šaltuoju metų laiku optimizuotas saulės šilumos pritekėjimas. Šie išoriniai užtamsinimo įtaisai spalio-balandžio mėnesiais yra orientuoti į mažesnį saulės aukštį – maždaug 38 laipsnius ir yra statmeni aukščiausiai saulės padėčiai vasaros danguje – 151 laipsniui.

Šiuo metu „Business Stadium“ verslo kvartale jau yra įrengtos 2 tūkst. parkavimo vietos. Numatytos įrengti ir papildomos 378 parkavimo vietos bei 79 elektromobilių stotelės.

Naujasis verslo centras bus A++ energinės klasės ir atitiks žaliųjų pastatų standartus. Numatyta, jog „Business Stadium Central“ projektas taip pat sieks būti įvertintas BREEAM in-use ir Excellent įvertinimu bei Lietuvos pastatų tvarumo vertinimo sistemos  sertifikatu.

Pirmieji biurai A++ energinio naudingumo klasės ir žaliųjų pastatų standartus atitinkančiame verslo centre galės įsikurti jau 2025 m. trečiąjį ketvirtį.

Naująjį verslo centrą „Zaha Hadid Architects“ (ZHA) suprojektavo pagal Vilniaus miesto planą ir greta esančią pėsčiųjų aikštę taip, kad ji taptų pagrindine vietos bendruomenės susibūrimo vieta. „Business Stadium Central“ lauko zonoje bus sukurta palanki erdvė burtis bendruomenei – erdvioje centrinėje aikštėje (apie 3 500 kv. m.) bus organizuojami  renginiai, įrengiamos šiuolaikiškos poilsio zonos, veiks kavinės, restoranai ir parduotuvės, skirtos vietos gyventojams, biurų darbuotojams ir lankytojams.

Statybų pabaiga planuojama 2025 m. II ketvirtį.

 

Kaunas ,,Urban HUB‘‘ (UAB „Urban HUB”)
Architektai: Steen Enrico Andersen, Lina Bareikyte-Dumčiuvienė; „PLH Arkitekter”

„Urban HUB“ – didžiausias Baltijos šalyse stock-office projektas strateginėje Kauno vietoje, tarp A1 ir A6 magistralinių kelių. 70 000 kv. m komercijos mieste – išskirtinė architektūra, galimybės kurtis lanksčiai, plėstis bei optimizuotis. Čia įsikurs per 100 skirtingų Lietuvos ir tarptautinių įmonių – nuo didžiųjų maisto, specializuotų prekių parduotuvių iki mažosios gamybos, pramogų, kavinių. Projekte kuriasi verslai, kuriems svarbi darbuotojų gerovė ir teigiamos klientų patirtys – planuojama, kad įgyvendinus tris etapus, projekte dirbs per 800 darbuotojų, todėl projektuojamos ne tik darbo, bet ir poilsio, laisvalaikio erdvės tiek lankytojams, tiek ir darbuotojams, siekiant užtikrinti komfortišką, patogią ir modernią darbo aplinką.

Visoje teritorijoje – 10 proc. želdynų ir žalumos. Harmoningi, natūralūs ir banguojantys, namus primenantys fasadiniai sprendimai. Trys vidinės pėsčiųjų alėjos ir trys skverai laisvalaikiui – darbuotojų ir klientų poilsiui. 997 automobilių parkavimo vietų,16 greitojo ir 184 vidutinio greičio elektromobilių įkrovimo stotelių.

„SBA Urban“ Kauno rajone plėtojamame verslo mieste – daug dėmesio tvariai plėtrai. „Urban HUB“ sieks BREEAM In-Use Excellent tvarumo sertifikato, ant stogų – saulės jėgainės, o projektas – A++ klasės.

Vystytojas investuoja ne tik į projektą, bet ir į infrastruktūrą aplink: į objektą ir aplinkines teritorijas atvedami centriniai miesto šilumos, vandentiekio, nuotekų tinklai. Rekonstruojami ir tvarkomi magistraliniai keliai A1 ir A6, sutvarkoma ir įrengiama Kauno raj. priklausanti Veterinarų g. su pėsčiųjų takais.

Į projekto kūrimą ir rengimą buvo įtrauka rajono administracija, visuomenė ir kaimyninės bendruomenės: LEZ, gyventojai. Aktyvi Biruliškių k. bendruomenė. Projektavimo, planavimo, tiek ir projekto įgyvendinimo metu palaikoma komunikacija su visomis suinteresuotomis šalimis. Bendruomenei išreiškus susirūpinimą dėl triukšmo, statybos darbų metu sukrautos apsauginės žemių užtvaros, o po projekto įgyvendinimo planuojama, šiaurinėje pusėje, sodų bendrijų kaimynystėje iškils ir akustinė sienelė dar didesniam gyventojų patogumui. Bendruomenei svarbus ir patogus judėjimas, todėl prieita bendro sutarimo sujungti pėsčiųjų takus projekte su jau egzistuojančias miesto ir rajono pėsčiųjų takais. Inicijuota ir darbo grupė dėl didesnių judėjimo pokyčių A6 ir A1 valstybinių kelių teritorijose. „Urban HUB“ palaiko ir išreiškė ketinimus prisidėti prie Kauno rajono savivaldybės, LAKD planų koreguoti pėsčiųjų judėjimo tarp miesto ir rajono sprendinių.

Kartu „Urban HUB“ inicijavo ir prisidėjo prie papildomų viešojo transporto maršrutų patogesniam gyventojų judėjimui tarp Kauno miesto ir rajono.

Statybų pabaiga suplanuota 2027 m. II ketvirtį.

 

„Kerų kerai“ (UAB „InReal“)
Architektai – Rasa Šimatonytė-Gumbienė

„Kerų kerai“ – naujas „Inreal“ grupės plėtojamas gyvenamųjų namų kvartalas Vilniuje. 16-oje triaukščių su antstatais pastatų kvartale suprojektuota 230 butų. Komplekso teritorijos plotas – 3,1 ha miškingame masyve. Kvartalo architektūra priderinta prie ypatingo Burbiškių miško landšafto – keturi pastatų kompleksai („Paukščių takas“, „Paparčio žiedas“, „Gyvasis vanduo“ ir „Stebuklingas sodas“) išsidėsto tarp Bartų gatvelės ir brandaus miško šlaitų per visą slėnio ilgį.

A+ energinės klasės pastatai suprojektuoti taip, kad butai gautų itin daug natūralios šviesos ir gyventojai mėgautųsi gamtos vaizdais pro savo būstų langus, iš balkonų ir terasų. Kiekvienam butui yra suprojektuotas sandėliukas, išnaudojant mažiau natūralaus apšvietimo gaunančią pastatų dalį. Namų tūriai vizualiai suskaidyti skirtingų spalvų klinkerio apdaila. Trečiojo aukšto antresolės vizualiai sumažina pastatus, suteikia jiems dinamikos, subtiliai integruoja į natūralų išraiškingą teritorijos reljefą. Teritorijoje bus įrengiamos automobilių aikštelės, vietos dviračiams, elektromobiliams, vaikų žaidimo aikštelė ir bendruomenės susirinkimo erdvės, takai ir apšvietimas. Teritorijos ir bendrųjų patalpų apšvietimui bus vartojama elektra, gaminama saulės jėgainėse.

Drauge su būsto projektais plečiama Burbiškių miško kelių infrastruktūra, kas leis naujakuriams patogiai įsikurti ir gyventi.

Burbiškių rajono teritorija iki šiol buvo viena mažiausiai urbanizuotų Vilniaus dalių. Šiuo metu nekilnojamojo turto plėtotojams vystant naujus projektus, formuojasi iš esmės nauja bendruomenė, kurios didelę dalį sudarys jaunesni nei 40 metų gyventojai, jaunos šeimos. Šiai visuomenės daliai labai svarbi socializacija, todėl projektuojant numatytos erdvės bendruomenės šventėms, didelė vaikų žaidimo aikštelė, sporto aikštelė paaugliams. „Inreal“ grupė turi tradiciją organizuoti pavasarines talkas plėtojamose teritorijose. Į jas kviečiami ir dalyvauja ne tik įmonės darbuotojai, bet ir pirkėjai, savivaldybių, parkų atstovai. Šiuose renginiuose noriai dalyvauja būstų pirkėjai, nes čia susipažįsta su kaimynais ir užsimezga draugystė ir bendradarbiavimas dar iki įkurtuvių.

Visų „Inreal“ grupės plėtojamų projektų eigoje rengiamos Atvirų durų dienos naujakuriams, kurių metu pristatoma statybų eiga, atlikti darbai, projekto indėlis į tvarią teritorijos, rajono, miesto plėtrą.

Statybų pabaiga planuojama 2024 m. IV ketvirtį.

 

Kaip Niujorke by CITUS (UAB „Citus“)
Architektai – „Eventus Pro”

Projektas „Kaip Niujorke by CITUS“ kyla perspektyvioje sostinės vietoje, Kareivių g., greta „Ogmios miesto“ ir Ozo parko. Niujorkietišką šios Vilniaus miesto dalies konversijos sėkmės istoriją pakartoti siekiančioje lokacijoje pirkėjams dviem etapais bus pasiūlyti 174 butai ir 11 patalpų komercijai.

Niujorkas – ne tik lokacija. Tai nuolatinis pokytis. 83 ha Kareivių ir Verkių gatvių pilkos sankryžos konversija perbraižo Vilniaus žemėlapį: beveidžiai pramoniniai pastatai užleidžia vietą naujoms miesto išraiškoms. Taip nebylios gatvės tampa gyvos, kiemai – spalvingi ir žali, o už lango suklesti modernus ir patogus rajonas. CITUS prisideda prie šios metamorfozės su būstais, sukurtais žmogui, pagal jo nuolat kintantį gyvenimo būdą.

Ši miesto zona turi didžiulį potencialą plėstis ir tapti populiariausiu sostinės kvartalu. Planuose glūdi Šiaurinė gatvė ir plataus masto konversija (panaši į tą, kuri vyko Niujorke), leisianti Žirmūnų rajono veidui šypsotis.

Tai teritorijos konversija, atitinkanti VMS architektūros taisykles, turinti naujausius atributus, reikalingus darniam gyvenimui – vitrininius langus iki žemės, grindinį šildymą, rekuperaciją, įveiklintą kiemą mišriai miesto bendruomenei, gyvus viršutinius aukštus su terasomis ir kt. 20 proc. parkavimo vietų bus įrengtos su įkrovimo stotelėmis, kita dalis su galimybe jas įsirengti.

Projekto išskirtinumas – uždaras ir saugomas 2 500 kv. m vidinis kiemas, įkvėptas Centrinio parko Niujorko mieste. Čia įsikurs orandžerija, darbo erdvė, sporto aikštelė, vaikų žaidimų aikštelė, šunų treniruočių zona, piknikų pievelė ir poilsio erdvė. Viską karūnuos Niujorko miesto atributų grafičiai ant pastato sienos bei išsaugotų santvarų, kurios konversijos pagalba taps tvoros dalimi. Harmoniją išpildo ikoniški miesto elementai kaip rodyklės, įžymios gatvės, perėjos ir kita niujorkietiška mažoji architektūra.

Stambiatūrė pastatų architektūra suvaldoma architektūrinės raiškos priemonėmis, atitinkamai parenkant medžiagiškumą ir tūrius skaidančius kompozicinius elementus. Vadovaujantis šiandieniniais aplinkos formavimo kokybės standartais būsimiems gyventojams projektuojamas erdvus privatus kiemas su įvairiafunkcėmis zonomis. Miesto gyvenimui numatomos erdvios naujai projektuojamos gatvės prieigos, o šalia jų pirmajame aukšte projektuojamos patalpos, leisiančios kaimynystėje įsikurti verslui: įvairioms paslaugoms, bei smulkiai prekybai. Darniame dialoge tarp projekto vystytojų ir projektuotojų priimti sprendimai materializuojasi kurdami tvarią ir jaukią gyvenamąją aplinką.

Kodėl Kaip Niujorke? Kareivių ir Verkių takai pereina virsmą, kuris vyko ir vyksta Niujorke: bulvariškumo simbolis tapo progresyvumo sala; miestu, save įsivaizduojančiu vis naujai. Neįtikėtinas architektūros, istorijos sluoksnių derinys daro jį unikaliu pasaulyje. Žirmūnai atgimsta kaip Niujorke ir taps viena didžiausių pokyčių erdvių Vilniuje.

Statybų pabaiga planuojama 2025 m. II ketvirtį.