Išparduotuvių rinka toliau mažėja

2013 m. birželio 6 d. Auganti Lietuvos ekonomika, didėjanti gyventojų perkamoji galia bei vidaus vartojimas grąžina pirkėjus į prekybos centrus, o šalies išparduotuvių rinka traukiasi jau antrus metus iš eilės. 2011 metais staigia prasidėjusi alkoholinių gėrimų išparduotuvių plėtra, lygiai taip pat sparčiai išsikvėpė 2012 metais. Šis rinkos segmentas per 2012 metus susitraukė beveik 80 proc.

Pasak „Inreal“ Konsultacijų ir analizės departamento vadovas Arnoldas Antanavičius, Vilniaus išparduotuvių rinka gerokai skiriasi nuo kitų šalies didmiesčių. „Vilniuje priskaičiuojama 2-3 kartus daugiau išparduotuvių nei Kaune ar Klaipėdoje. Be to, čia vienintelis miestas, kuriame veikia specializuotas išparduotuvių centras, kur antrus metus iš eilės fiksuojama artima nuliui vakansija. Tuo tarpu pavienėms išparduotuvėms sekasi kur kas prasčiau – Vilniuje pavienių išparduotuvių per 2012 metus sumažėjo beveik 1000 kv. m, Kaune – 105 kv. m, o Klaipėdoje – 110 kv. m ploto“, – teigia A. Antanavičius.

Vilniuje per 2012 metus iš viso užsidarė 13 išparduotuvių, kurių bendras plotas siekė 2110 kv. m. Daugiau nei pusė šio ploto, 1150 kv. m, buvo išnuomota kitoms išparduotuvėms, kurių priskaičiuojama 15. Naujosios parduotuvės pastebimai mažesnės bei įvairesnės – net 6 iš jų išparduoda aksesuarus ar žaislus. Pastarųjų išparduotuvių skaičius per praėjusius metus sostinėje nuolat augo ir 2012 metų pabaigoje siekė jau dešimtadalį rinkos. Likusią dalį užima tradicinės drabužių, avalynės bei sporto prekių išparduotuvės.

Kaune ir Klaipėdoje specializuotų išparduotuvių prekybos centrų nėra – ten veikia pavienės išparduotuvės, todėl rinka šiuose miestuose ženkliai siauresnė nei sostinėje.

Kaune per 2012 metus šio segmento rinkoje pokyčių buvo nedaug – užsidarė bei atsidarė vos po 1 išparduotuvę. Tai rinką sumažino 105 kv. m – iki bendro 2 880 kv. m ploto. Iš metų pabaigoje Kaune veiklą vykdžiusios 31 išparduotuvės didžioji dalis pardavinėjo drabužius ir avalynę. Sporto prekių, aksesuarų, ar žaislų išparduotuvių Kaune – vos kelios.

Klaipėda tarp šalies didmiesčių turi mažiausią šio segmento rinką, kuri traukėsi ir toliau – 2012 metais buvo uždarytos 3, o atidaryta tik 1 nauja išparduotuvė. 2012 metų pabaigoje Klaipėdoje iš viso veiklą vykdė vos 15 išparduotuvių, kurių bendras plotas siekė 2275 kv. m. Lyginant su 2011 metais, tai 110 kv. m mažiau. Priešingai nei Vilniuje ir Kaune, Klaipėdoje išparduotuvių pasiskirstymas pagal prekes yra gerokai proporcingesnis. Kiek mažesnė rinkos dalis tenka aksesuarų išparduotuvėms.

Dar ryškesnės besitraukiančios išparduotuvių rinkos tendencijos Lietuvoje fiksuotos ir kito profilio išparduotuvių segmente – alkoholinių ir nealkoholinių gėrimų prekyboje. Šis rinkos segmentas per 2012 metus susitraukė beveik 80 proc.“, – teigia A. Antanavičius. Iš trijų stambių įmonių grupių, kurios 2012 metais šalyje valdė 61 gėrimų išparduotuvę, 2013 metų pradžioje liko tik viena turinti 13 prekybos taškų Lietuvoje.

Anot „Inreal“ analitikų, stebint išparduotuvių rinkos tendencijas matyti, jog geriausiai šis verslas sekasi ten, kur yra tokių objektų koncentracija – specializuotuose išparduotuvių centruose. Kadangi artimiausiu metu Lietuvoje nėra planuojamas nei vienas specializuotas išparduotuvių centras, tikėtina, jog kardinalių pokyčių šiame segmente artimiausiu metu neturėtume sulaukti. Pavienėms išparduotuvėms bus sunku išsilaikyti, tad bendras šio segmento plotas turėtų ir toliau mažėti.

APIE INREAL GRUPĘ

Inreal grupė, kurią sudaro: UAB „Inreal valdymas“, UAB „Inreal“ ir UAB „Inreal GEO“, teikia bene plačiausią Lietuvoje nekilnojamojo turto paslaugų spektrą. Inreal grupės įmonės priklauso AB „Invalda privatus kapitalas“. Inreal grupėje šiuo metu dirba apie 90 darbuotojų, tarpininkaujama nuomojant ar parduodant 550 tūkstančių kv.m komercinių patalpų ir 1150 gyvenamųjų būstų, įvertinto per metus turto vertė siekia 2 milijardus litų. Įmonių biurai ar atstovybės veikia Vilniuje, Kaune, Klaipėdoje, Šiauliuose, Panevėžyje, Mažeikiuose, Alytuje, Plungėje ir Utenoje.

NT RINKOS TENDENCIJOS -IŠPARDUOTUVIŲ RINKA
2012 METAIS

Daugiau informacijos:

Rūta Merčaitienė
INREAL GRUPĖS marketingo ir komunikacijos vadovė
Mob. tel. +370 611 29 779
El. paštas: ruta.mercaitiene@inreal.lt