Klubas 4 renginyje asociacijos nariams Vilniaus bendrojo plano (BP) monitoringo ekspertų grupės vadovas Mindaugas Pakalnis pristatė BP analizę. Dabar Vilnius skaičiuoja turintis apie 550.000 gyventojų. Anot M. Pakalnio, pagal turimą infrastruktūrą, patogiai čia gyventi galėtų daugiau nei antra tiek, tačiau norint turėti puikiai sutvarkytą miestą reikia galvoti kaip sukurti kelis urbanistinius centrus, pertvarkyti gatvių, viešojo transporto ir dviračių tinklą bei rekonstruoti sovietinius rajonus.
LNTPA nariams ir svečiams BP analizė buvo pristatyta Vilnių išanalizavus įvairiais,pirmiausia socialiniais pjūviais. Pagal paskutinio gyventojų surašymo duomenis, matyti, kad labiausiai apgyvendintas centras, tačiau jauni žmonės daugiausia gyvena pakraščiuose. Dar ryškiau tai matyti vertinant vaikų skaičių – dauguma jaunų šeimų yra išsikrausčiusios iš miesto. Vilniaus centre koncentruojasi didžiausia dalis gyventojų su aukštuoju išsilavinimu ir didžiausiomis pajamomis, pietrytinėje dalyje tokių gyventojų mažiausia.
Padarius gyventojų apklausą paaiškėjo, kad net ir rajonų gyventojai skundžiasi žalumos stygiumi, tačiau tai reikėtų suprasti kaip bendruomeninių erdvių stoką, tvirtino architektas.
„Rajono identitetas turėtų būti kuriamas per viešasias erdves, aikštes, skverus, o ne per prekybos centrus, kaip yra dabar“, – sakė M. Pakalnis.
Anot jo, atnaujinant BP daugiau dėmesio turėtų būti skiriama peržiūrėti gatvių tinklą, įrengti centrines magistrales dviračių eismui, kad dviračių takais būtų galima sujungti visus miestų rajonus.
„Miestas statomas žmogui, ne automobiliui, todėl turime mažinti parkingo vietų skaičių centre“, – kalbėjo M. Pakalnis. Anot, kartu su BP turėtų būti atnaujintos parkingo normos, taip pat susisiekimo trasų bei šilumos tiekimo specialieji planai.
Architekto tvirtinimu, BP tikslas sudaryti sąlygas pastoviam, ekonomiškai ir socialiai motyvuotam gyvenimo kokybės augimui ir teritorinių skirtumų mažinimui su keliais urbanistiniais centrais. Tam turi būti kuriami nauji traukos centrai su viešosiomis erdvėmis, peržiūrėti viešojo transporto, gatvių sistemas bei suformuoti sovietinės statybos rajonų rekonstrukcijos politiką.
Klubas4 yra neformalūs, kasmėnesiniai LNTPA narių susitikimai. Kitas Klubas4 preliminariai numatomas 2016 m. sausio 21 d.